۳ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

پیاده سازی مقاله: زمان بندی وظایف در محیط ابری با استفاده از الگوریتم ژنتیک

پیاده سازی مقاله: زمان بندی وظایف در محیط ابری با استفاده از الگوریتم ژنتیک

چکیده:

با رشد مجازی سازی در سیستم های و تکنولوژی های جالب امروزی ، رایانش ابری به عنوان بستر جدید محاسباتی ظهور کرد. هدف نهایی رایانش ابری جلب رضایت کاربران بر اساس کیفیت سرویس تضمین شده برای آنها و کسب سود برای سرویس دهنده ی رایانش ابری می باشد، بنابراین لازم است که یک الگوریتم زمان بندی به هدف دست پیدا کند. اما مدل های موجود به دلیل اینکه فقط روی افزایش کارایی سیستم کار می کنند با محیط ابر قابل تطبیق نیستند، بطوریکه اکثر روش ها زمان بندی در محاسبات کلاستری فقط در زمینه ی بهینه کردن زمان تکمیل شده کارهای دسته ای، تلاش می کنند. زمان بندهای محیط ابر باید کیفیت سرویس موردنظر کاربر را فراهم کنند تا رضایت وی جلب شود. به همین منظور در این مقاله روشی برای حل مسئله ی زمان بندی بر اساس الگوریتم ژنتیک ارائه خواهد شد. در مدل ارائه شده، زمان بند در هر چرخه ی زمان بندی تابع زمان بندی الگوریتم ژنتیک را فراخوانی می کند، این تابع مجموعه ای از کارهای زمان بندی شده را ایجاد کرده و کیفیت هر یک از مجموعه ها را بر اساس میزان تامین رضایت کاربران و دسترسی پذیری ماشین های مجازی ارزیابی می کند و این تابع تا رسیدن به زمان بندی بهینه ادامه پیدا می کند. نتایج شبیه سازی های انجام شده میزان کارایی و تاثیر بیشتر مدل ارائه شده نسبت به مدل های موجود مانند روش زمان بندی نوبت چرخشی را نشان می دهد.
  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: تحلیل روش های داده کاوی در پیش بینی ریزش مشتریان مخابرات

پیاده سازی مقاله: تحلیل روش های داده کاوی در پیش بینی ریزش مشتریان مخابرات

چکیده:

امروزه عملیات داده کاوی به صورت گسترده توسط تمامی شرکت ھای مشتری محور، از جمله مخابرات استفاده می شود. مھم ترین چالش و مسیله ای که صنعت مخابرات با آن روبه رو است، ریزش مشتری است. در این مقاله به بررسی تکنیک ھای پیش بینی ریزش مشتریان در مخابرات پرداخته ایم. به این نتیجه رسیدیم که تکنیک ھای مبتنی بر درخت تصمیم گیری دقیق تر از تکنیک ھای مبتنی بر رگرسیون است. روش ھای داده کاوی مبتنی بر شبکه ھای عصبی در مقایسه با تکنیک ھای درخت تصمیم گیری، نتایج بھتری ارایه می دھند. روش ھای مبتنی بر درخت تصمیم به ویژه 0/5C و CART از نظر دقت عملکرد نتایج بھتری نسبت به برخی از تکنیک ھای داده کاوی موجود مانند رگرسیون، دارند.
  • شریف پژوه

پیاده سازی مقاله: تجزیه و تحلیل داده های بزرگ تجاری در رایانش ابری مبتنی بر آپاچی اسپارک

پیاده سازی مقاله: تجزیه و تحلیل داده های بزرگ تجاری در رایانش ابری مبتنی بر آپاچی اسپارک

چکیده:

حجم بالایی از داده های تجاری توسط برنامه های کاربردی یا در محیط وب مرتبا ایجاد می شود و نیاز است که این داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته تا دانش نهفته درون آنها آشکار شود. روش های یادگیری ماشین و داده کاوی از جمله تکنیک های مهم در تحلیل داده های تجاری است اما چالش آنها در این است که توانایی آنها برای پردازش داده های بزرگ اندک است و نیاز است از روش های توزیع شده آنها استفاده شود. در این پژوهش یک روش مبتنی بر پردازش توزیع شده توسط فناوری آپاچی اسپارک ارائه شده تا روش های داده کاوی و یادگیری ماشین مانند تکنیک های درخت تصمیم گیری، جنگل تصادفی و رگرسیون در این بستر اجرایی شده و تحلیل داده های تجاری در زمان واقعی انجام شود. برای پیاده سازی روش پیشنهادی از داده های مرتبط با مشتریان در کاربردهای تجاری و محیط پردازش ابری آپاچی اسپارک استفاده شده است. نتایج نشان می دهد از بین تکنیک های درخت تصمیم گیری، جنگل تصادفی و رگرسیون در آپاچی اسپارک و حالت غیرتوزیع شده تکنیک رگرسیون دارای حداقل خطای ممکن برای تحلیل داده های تجاری است و از طرفی جنگل تصادفی در بین تکنکی های درخت تصمیم گیری، جنگل تصادفی و رگرسیون چه در حالت توزیع شده و چه در حالت غیرتوزیع شده دارای حداقل زمان اجراء برای تحلیل داده ها است.
  • شریف پژوه
موضوعات
Latest Posts